Monitoring and responding to stakeholder opinions and emotions
AI en Data Science
AI en Data Science
Met de opkomst van het interactieve Web 2.0 is de hoeveelheid opiniërende onlinetekst enorm toegenomen, evenals de belangstelling om die informatie te exploiteren. Steeds meer bedrijven en organisaties voelen de nood om inzichten te halen uit die online reviews en commentaren, met het oog op een betere dienstverlening naar hun klanten toe of voor employer branding doeleinden. Deze module richt zich op de nieuwste technologieën die beschikbaar zijn om sentiment en emoties op verschillende niveaus en modi (impliciet / expliciet) in teksten te herkennen.
Deze eendaagse opleiding (21/11/2022), waarin je kennis maakt met de huidige stand van zaken rond het gebruik van AI op taaldata, wordt verzorgd door prof. dr. Veronique Hoste en dr. Cynthia Van Hee, Vakgroep Vertalen, tolken en communicatie – LT³, Universiteit Gent.
Theory: 9.30 am – 12.30 pm
De theoretische sessie blijft op een inleidend niveau en kan afzonderlijk gevolgd worden.
Lunch: 12.30 pm – 1.30 pm
Hands-on: 1.30 pm – 4 pm
The hands-on session will showcase a demo tool for aspect-based emotion detection and elaborate on the problem of emotion detection in dialogue while taking empathic chatbots as our ultimate goal.
Participants
Doelgroep
Deze opleiding richt zich op professionals en onderzoekers die met taal en spraak bezig zijn: marketeers, social media managers, journalisten, brand managers, IT-consultants, IT'ers in taalimplementatie, …
Toelatingsvoorwaarden
Prijs
Locatie?
Vragen?