Micro-credential Literatuur en Zorg
Geneeskunde
Geneeskunde
Hoe ‘werken’ verhalen in verschillende zorgcontexten? Kan (voor-)lezen helend werken? Welk effect heeft verhalen vertellen op mensen die lijden en rouwen? Hoe helpt literatuur de zorgverlener die met kinderen werkt?
In deze micro-credential word je geconfronteerd met literaire reflecties over wat het betekent om ziek, een patiënt of zorgbehoevend te zijn en kom je in contact met de praktijk van de literaire zorg binnen zorgverleningscontexten.
De jongste jaren, en dit versterkt door de Covid-pandemie, zien we immers de nood aan een meer holistisch zorgmodel toenemen. De integratie van literatuur en verhalen in zorgcontexten wereldwijd heeft haar therapeutische en verbindende waarde getoond, maar vraagt om constante en kritische diversificatie in een almaar diverser wordende zorgsector.
12 bijeenkomsten gespreid over een volledig academiejaar
maandag
8u30 - 11u30
Een portfolio bestaande uit drie componenten:
Het eerste deel van het portfolio wordt ingediend in januari; delen twee en drie worden ingediend in juni (eerste zittijd) of augustus (tweede zittijd).
Er wordt een intakegesprek met de lesgevers georganiseerd. Hierin wordt gepeild naar je persoonlijke motivatie. Dit om een diverse groep te kunnen samenstellen met zowel deelnemers met een achtergrond in de letterkunde als in de zorg. Dit gesprek zal in de week van 12 september plaatsvinden.
Je kan nu al je inschrijvingsaanvraag starten. Na de intakegesprekken kan je je inschrijving definitief maken, tussen 16 en 30 september 2022.
Deze opleiding is een samenwerking tussen drie academies voor levenslang leren
Deze website gebruikt cookies om jouw surfervaring gemakkelijker en aangenamer te maken en om de inhoud van de websites beter af te stemmen op jouw behoeften en voorkeuren. Je kan de installatie van cookies weigeren, maar dan zullen sommige onderdelen van onze websites niet of niet optimaal werken. Lees meer.