10.12.’25

Geïnteresseerd?

Meer informatie
° n/a Nederlands
Tags: voeding , gezondheid , marketing

Wetenschap Centraal

Beschrijving

We kiezen zelf wat we in onze mond stoppen. Maar is dat wel zo? Op TikTok wordt je bedolven door tips en recepten, in de winkel bedenkt een leger aan marketingstrategen welke producten op welke plaats het beste verkopen. Tegelijk probeert de Nutri-score je bewust te maken van gezonde of ongezonde alternatieven en je in weer een andere richting te ‘nudgen’. Fastfood ketens spreken af om geen directe reclame meer te maken bij jongeren, maar tegelijk eten we met zijn allen steeds meer kant-en-klare maaltijden of industriële bereide voeding. Wie bepaalt er nu eigenlijk echt wat we eten?


Programma

Woensdag 10 december – 19:30

Opmerkingen

Gratis toegang maar meld je aan via De Theatergarage

Cursusnummer:
n/a
Type opleiding:
Lezingen en studiedagen
Interessegebied:
Economie, business en (publiek) management, Gezondheidswetenschappen
Taal:
Nederlands
Academiejaar:
2025 - 2026
Startdatum:
10.12.2025
Lesgevers:
Elke Godden (alumna UAntwerpen, Faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie)
Contactpersoon:
wetenschapscommunicatie@uantwerpen.be
Locatie

De Theatergarage, Bouwhandelstraat 72, 2140 Borgerhout

Meer informatie

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.