Micro-credential: Digitale marketing en communicatiemgmt in culturele sectoren
Economics, Business and (Public) Management
Economics, Business and (Public) Management
Een grondige kennismaking met marketing en communicatiestrategieën specifiek voor de culturele en creatieve sectoren
In een tijdperk waarin duurzaamheid en digitalisering steeds belangrijker worden, is het essentieel voor professionals in de culturele en creatieve sectoren om zich te bekwamen in geavanceerde marketing- en communicatievaardigheden. Deze cursus biedt deelnemers de tools om doeltreffende strategieën te ontwikkelen die resoneren met het hedendaagse publiek en om hun organisaties onderscheidend te positioneren.
Studieomvang: 5 studiepunten
Deze microcredential in Marketing- en Communicatiemanagement is een essentiële cursus voor professionals die zich willen verdiepen in de unieke marketingtechnieken voor de culturele en creatieve sectoren. Deelnemers verkennen kernthema's zoals duurzame marketing, consumentengedrag, strategische marketing, en de impact van digitalisering. Met een focus op praktische toepassingen, biedt deze cursus de tools om effectieve marketingstrategieën te ontwikkelen en sterke communicatieplannen te implementeren die aansluiten bij de hedendaagse culturele trends en consumentenverwachtingen.
Je bestudeert consumentengedrag, digitale marketing, strategische marketingplanning, marktsegmentatie en doelgroepbepaling voor creatieve producten, diensten en merken. Je staat stil bij het prijs- en distributiebeleid. Afsluitend verdiep je je in de mechanismes van communicatie en een strategisch communicatiebeleid.
Interactieve hoorcolleges en gastcolleges: De hoorcolleges voor dit vak worden opgenomen en beschikbaar gemaakt voor de levenslang lerenden via Blackboard.