Werken aan een op groei gerichte leercultuur in de lessen Frans

Starts on 28.01.2025

Education and Pedagogy

Interested?

More information
° 24/FRA/040A NL

Als leerkrachten dromen we van een op groei gerichte leercultuur in onze lessen Frans. Die leercultuur kan pas tot stand komen wanneer leerlingen gemotiveerd zijn om te leren omdat zij en hun leerkracht ook geloven dat ze maximaal kunnen leren.

Description

Onderzoek bevestigt dat motivatie sterk bepaald wordt door een positief klasklimaat waarin de verwachtingen hoog zijn voor elke leerling en waarin fouten gezien worden als eigen aan het leren. Klinkt allemaal zeer logisch, niet? Maar hoe kunnen we dat dan concreet waarmaken in de lessen Frans?

Program

De nascholing bestaat uit twee sessies.

In elke sessie reiken we jou wetenschappelijke inzichten en kaders aan waarvan de effectiviteit werd aangetoond en die we vervolgens aan de hand van voorbeelden vertalen naar de concrete lessen Frans. De beide sessies bieden onderzoeksgeïnformeerde inzichten aan die kunnen bijdragen tot een op groei gerichte leercultuur in jouw lessen Frans.

Course number:
24/FRA/040A
Type:
Short- en long-term programmes
Area of interest:
Education and Pedagogy, Language en Literature
Language:
NL
Academic year:
2024 - 2025
Starting date:
28.01.2025
Lecturers:



Katrien Dewaele is onderzoeker en lerarenopleider Frans aan UCLeuven-Limburg. In haar praktijkonderzoek slaat ze de brug tussen inzichten uit onderwijsonderzoek enerzijds en de concrete talenklas anderzijds. Ze is experte binnen het domein van vreemdetaaldidactiek en deelt deze expertise in coachingstrajecten en publicaties.
Location

Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 103 (eerste verdieping)

More information

Your browser does not meet the minimum requirements to view this website. The browsers below are compatible. If you do not have one of these browsers, click on the icon to download the desired browser.