Micro-credential | Klasmanagement en reflectie
Education and Pedagogy
Education and Pedagogy
Wil je meer doelgericht aan de slag met cases en opdrachten in en uit de praktijk? Ben je op zoek naar handvaten om te reflecteren over je klasmanagement? Vind je levenslang leren als leraar ook belangrijk? Dan is deze micro-credential klasmanagement en reflectie iets voor jou!
Aan de hand van praktische opdrachten krijg je de kans om verschillende handvaten uit te proberen om jouw klasmanagement te versterken. Je reflecteert over jouw eigen klas- en schoolpraktijk en gaat doelgericht aan de slag om verschillende praktijksituaties op een veilige manier in te oefenen. Voorbeelden hierbij zijn gesprekken met ouders of omgaan met moeilijk gedrag in de klas. Bovendien vertrekken de lessen steeds vanuit jouw eigen ervaringen als leraar en vanuit de nieuwste wetenschappelijke inzichten zodat je steeds up-to-date bent met de laatste trends en ontwikkelingen.
De micro-credential klasmanagement en reflectie is opgebouwd volgens zes thema’s:
Na de opleiding kan je
Praktisch
De lessen voor de micro-credential Klasmanagement en reflectie worden georganiseerd samen met de reguliere opleiding van de Educatieve Master of Science. Deze lessen vinden ‘s avonds plaats, wat de combinatie met je job mogelijk maakt. De micro-credential kan zo door elke onderwijsprofessional en geïnteresseerde gevolgd worden in het kader van bijscholing en professionalisering.
De hoorcolleges verbonden aan deze micro-credential gaan door op maandagavond (van 18u tot 21u) In totaal vinden er 5 hoorcolleges plaats. In het kader van blended leren zijn ook een aantal modules online te volgen via leerpaden die door de studenten als begeleide zelfstudie worden aangepakt.
Deze micro-credential gaat om de toepassingsgerichtheid te versterken ook gepaard met twee verplichte practica. Deze zijn gericht op het aanpakken van competenties in een meer complexe setting en zijn gebaseerd op de modules uit de cursus, bijvoorbeeld ‘ouders en klasmanagement’ en ‘externaliserend probleemgedrag en klasmanagement’. Praktisch handelen wordt in de practica geoefend via (online) klinische simulaties, bijvoorbeeld in verband met het omgaan met ouders en het omgaan met agressie in de klas.
Vervolgens is er nog zelfstandig werk dat het uitwerken van een praktijkopdracht omtrent één module, bijvoorbeeld ‘klasmanagement en motivatie’ omvat.
Voor wie
Onderwijstaal
Evaluatie