Data-Driven Retailing
Economie, business en (publiek) management
Economie, business en (publiek) management
Deze cursus focust op datagestuurde besluitvormingsvaardigheden voor de retailbranche door gebruik te maken van een combinatie van technieken uit het domein van operationeel onderzoek, data science en artificiële intelligentie. Het cursusmateriaal is gebaseerd op domeinspecifieke expertise om te verzekeren dat de theoretische voorbeelden relevant zijn in de bedrijfswereld. Het oplossen van een relevant bedrijfsprobleem heeft in deze cursus steeds voorrang op de gebruikte/ondersteunende technologiëen. Tegelijkertijd is het doel wel steeds om een aanpak te gebruiken die gebaseerd is op wetenschappelijke methodes, zoals het vaststellen van objectieve feiten. De didactische vorm is gevarieerd, inclusief traditionele lezingen, discussies en workshops waar deelnemers kunnen experimenteren met praktische toepassingen.
Elke sessie draait rond een specifiek probleem dat de moeite waard is om op te lossen, bijvoorbeeld omwille van een hoog rendement op de investering of een proces dat momenteel omslachtig is om te beheren. Desondanks dat het cursusmateriaal gericht is op specifieke praktische toepassingen is het ook gemaakt op zo’n manier dat er gefocust kan worden op de onderliggende theoriëen. Het doel is niet alleen om vuistregels en best practices mee te geven, maar ook om vanuit basisprincipes iets op te bouwen dat de huidige bedrijfsaanpak en -processen kan verbeteren.
Hoewel de meeste professionals en afgestudeerden een basiskennis hebben van prijszetting en prijselasticiteit, blijkt dit vaak een moeilijk concept te zijn om in de praktijk toe te passen. In de eerste sessie bespreken we hoe prijszetting in de praktijk doorgaans werkt en hoe dit verbeterd kan worden. Specifieke onderwerpen zijn onder andere:
De lessen worden gedoceerd in het Nederlands, het lesmateriaal is in het Engels.
De opleiding is gericht op actieve professionals in de retailbranche met/zonder economische achtergrond. Meer bepaald, beslissingsnemers (algemeen management, prijszetting en operationeel beheer) zijn de doelgroep voor deze opleiding.
Voor extra informatie en achtergrond bij deze sessie en toekomstige sessies, kan u terecht op volgende website: https://www.datadrivenretailing.com
Na ontvangst en verwerking van uw inschrijving sturen wij u een bevestiging (incl. wegbeschrijving in geval van on campus). Na inschrijving wordt u elektronisch de factuur toegestuurd. Het documentatiemateriaal, en een MS Teams link in geval van online sessie, wordt voorafgaand aan de opleiding elektronisch ter beschikking gesteld van de deelnemers. Na afloop van de opleiding wordt een attest van deelname uitgereikt en op het platform ter beschikking gesteld. Daarnaast krijgt u als deelnemer een evaluatieformulier om feedback te geven op deze opleiding.
Inschrijven kan tot één week voor de dag van de desbetreffende sessie. Inschrijvingen kunnen uitsluitend via dit platform, tot uiterlijk één week voor de dag van de desbetreffende sessie worden geannuleerd. Daarna blijft bij annulering het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd. Een verhinderde deelnemer kan zich steeds door een collega laten vervangen.