08.02.’22

Geïnteresseerd?

Meer informatie
° 21/LZG/999 Nederlands

Op deze jaarlijkse themadag verwachten we leerlingenbegeleiders en directies maar ook leerkrachten met interesse in (leer)zorg voor leerlingen uit het secundair onderwijs. Zijn niet alle leerkrachten leerlingenbegeleiders?

Beschrijving

We bieden deze dag workshops aan rond actuele thema’s zoals het motiveren van leerlingen, (kans)armoede in het onderwijs, nieuwe inzichten over leer- en ontwikkelingsstoornissen,… Ook komen een paar directieleden aan het woord die hun school anders hebben georganiseerd op basis van een vernieuwende en gemoderniseerde visie. Kortom: interessante en inspirerende workshops voor iedereen met een hart voor leerlingen(begeleiding).

Programma

1.01 Scan je wijs! QR-codes in de klas om te differentiëren en je leerlingen te motiveren

1.02 Innoverend onderwijs: traject flexibilisering 1ste graad

1.03 Lesgeven aan cognitief begaafde leerlingen in de klas: wat werkt?

1.04 Een toegankelijk kostenbeleid voor ouders en leerlingen, hoe pak je dat aan?

1.05 Exit dyslexie. Waarom leren lezen zo vaak misgaat, en wat we daaraan kunnen doen

1.06 Tips en tricks bij communicatie met anderstalige en taalzwakke leerlingen


​2.01 Zeven nieuwe inzichten over autisme

2.02 Vergroot jouw impact in je diverse klas of team

2.03 Exit dyslexie. Waarom leren lezen zo vaak misgaat, en wat we daaraan kunnen doen. (herhaling)

2.04 Scan je wijs! QR-codes in de klas om te differentiëren en je leerlingen te motiveren. (herhaling)

2.05 Focus op groei bij leerlingen en leerkrachten

2.06 Tips en tricks bij communicatie met anderstalige en taalzwakke leerlingen. (herhaling)


3.01 Leerlingen betrekken in het zorgbeleid. Waarom zou je dát doen?

3.02 De Prins: een school, gegroeid uit het eigen DNA

3.03 De psychosociale impact van migratie op het leren

3.04 Vergroot jouw impact in je diverse klas of team (herhaling)

3.05 Project uitstroom: preventie en interventie bij risico op ongekwalificeerde uitstroom

3.06 Inclusief onderwijs verankeren in je school: hanteer het spinnewebmodel van geïntegreerde leerlingenbegeleiding om te voorkomen dat je je als team verst(r)ikt in inclusie

Cursusnummer:
21/LZG/999
Type opleiding:
Lezingen en studiedagen
Interessegebied:
Onderwijs en pedagogie
Taal:
Nederlands
Academiejaar:
2021 - 2022
Startdatum:
08.02.2022
Locatie

Live online themadag via MS Teams

Meer informatie

Deze website gebruikt cookies om jouw surfervaring gemakkelijker en aangenamer te maken en om de inhoud van de websites beter af te stemmen op jouw behoeften en voorkeuren. Je kan de installatie van cookies weigeren, maar dan zullen sommige onderdelen van onze websites niet of niet optimaal werken. Lees meer.

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.