Diverse didactische perspectieven op grafen

Sciences

Interested?

More information
° 22-23-W1 NL
Tags: Bijscholing voor leerkrachten

Description

Met een stukje grafentheorie in de nieuwe eindtermen 2de graad doorstroomfinaliteit is er nood aan een degelijke scholing, zowel op inhoudelijk als op didactisch vlak. Met deze nascholing willen we op beide doelstellingen mikken.

Program

Naast aandacht voor het inhoudelijke aspect, bekijken we verschillende didactische werkvormen om de onderwijsdoelen omtrent grafen te behalen. Door grafen vanuit verschillende didactische perspectieven te benaderen komen ook algemene onderwijsdoelen omtrent redeneren, abstraheren, (de)mathematiseren en modelleren aan bod.

Remarks

Doelgroep

Leerkrachten wiskunde in de 2e graad.

Vereiste voorkennis

Geen

Datum & tijdstip

woensdag 14 december 2023, 14u30-17u15

Lesgevers

Lins Denaux, Tania Van Damme, Hendrik Van Maldeghem

Lesmateriaal

Syllabus met uitgewerkt en meteen bruikbaar materiaal voor in de klas.

Zelf meebrengen

Laptop, schrijfmateriaal en kladblok

Aanwezigheidsattest

Bij aanvang van de nascholing teken je af op de aanwezigheidslijst. Na afloop van de bijscholing ontvangt u het aanwezigheidsattest via e-mail.

Maximum aantal deelnemers

50

Prijs

50 EUR

Inschrijven

Inschrijven kan via het pdf-formulier op onze website.

Course number:
22-23-W1
Type:
Short- en long-term programmes
Area of interest:
Sciences
Language:
NL
Academic year:
2022 - 2023
Lecturers:
Lins Denaux
Tania Van Damme
Hendrik Van Maldeghem
Contact person:
ipvw.ices@ugent.be
More information

Your browser does not meet the minimum requirements to view this website. The browsers below are compatible. If you do not have one of these browsers, click on the icon to download the desired browser.